archiwalia

usługi archiwizacyjne

co jest celem szkolenia :

  • Zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami dotyczącymi instrukcji kancelaryjnej (podstawa prawna) z uwzględnieniem innych regulacji prawnych.
  • Szczegółowe omówienie przepisów kancelaryjnych obowiązujących w Państwa instytucji.
  • Nabycie umiejętności poprawnego posługiwania się Instrukcją kancelaryjną oraz Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
  • Przedstawienie praktycznych wskazówek jak poprawnie przygotowywać dokumentację do przekazania jej do archiwum zakładowego lub składnicy akt.

DLA KOGO :

  • Szkolenie jest skierowane do pracowników administracji publicznej oraz instytucji w których konieczne jest stosowane przepisów kancelaryjnych

przebieg szkolenia :

  • Część teoretyczna – prace kancelaryjne oraz wprowadzenie do przepisów kancelaryjnych
    i archiwizacji dokumentacji.
  • Część praktyczna ­– zastosowanie przepisów Instrukcji kancelaryjnej na konkretnych przykładach charakterystycznych w Państwa działalności oraz posługiwanie się Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.

KIEDY i GDZIE :

  • Prowadzimy szkolenia online w każdą środę i czwartek
  • Jeśli zależy Państwu na szkoleniu indywidualnym, w trakcie którego będziemy mogli skoncentrować się tylko na szczegółach dotyczących Państwa instytucji, to zapraszamy do kontaktu. Z pewnością uda nam się umówić na dogodny termin.
  • Istnieje również możliwość przeprowadzenia szkolenia w Państwa miejscu pracy, po wcześniejszym umówieniu terminu z zachowaniem wszelkich niezbędnych wymogów sanitarnych.

Koszty uczestnictwa :

  • Koszt szkolenia wynosi 600 zł brutto.
  • W przypadku szkoleń w Państwa placówkach cenę ustalamy indywidualnie – prosimy
    o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Czas trwania :

  • Całkowity czas trwania szkolenia to około 5 godzin (z uwzględnieniem czasu przeznaczonego na dyskusję oraz odpowiedzi na Państwa pytania).

Forma zgłoszenia :

  • Na szkolenie możecie Państwo zgłaszać się za pomocą formularza dostępnego w załączniku.

wymagania :

  • Każde szkolenie ma charakter wykładu więc aby wziąć w nim udział wystarczy komputer
    z dostępem do internetu (może to być także tablet lub smartfon). Jeśli dodatkowo chcą Państwo brać aktywny udział w szkoleniu, zadawać pytania w formie ustnej to przyda się również mikrofon.
  • Staramy się korzystać z prostych i powszechnie dostępnych narzędzi do prowadzenia wideokonferencji takich jak Teams, Zoom, Google Meet, Skype, jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie.

dodatkowe korzyści :

  • Szkolenie ma charakter interaktywny, co oznacza że w trakcie trwania szkolenia każdy uczestnik może zadawać pytania, zarówno w formie ustnej jak i pisemnej na czacie. Daje to możliwość uzyskania szerszej perspektywy na codzienną pracę z dokumentacją w różnych placówkach oraz wymianę doświadczeń.
  • W trakcie szkolenia udostępniamy Państwu pulpit komputera na którym omówimy konkretne przykłady, a także oferujemy możliwość abyście Państwo udostępniali swoje pulpity
    z przykładami dokumentów, które chcecie omówić.
  • Po zakończeniu szkolenia otrzymacie Państwo prezentacje wykorzystane w trakcie szkolenia. Ponadto jesteśmy do Państwa dyspozycji mailowo i telefonicznie. Służymy pomocą
    w rozwiązywaniu problemów, które mogą pojawić się w trakcie wdrażania i stosowania przepisów kancelaryjnych.

Konspekt szkolenia

Część teoretyczna : 

  1. Podstawa prawna – omówienie
  2. Kogo obowiązują normatywy i kto je wprowadza?
  3. Do czego służy instrukcja kancelaryjna?
  4. Instrukcja kancelaryjna w systemie tradycyjnym i elektronicznym
  5. Rejestratory korespondencji
  6. Obieg dokumentów
  7. Podział dokumentacji
  8. Znak sprawy
  9. Stosowanie instrukcji kancelaryjnej (spis spraw -> przykład rejestrowania na spisie)
  10. Zakładanie teczki
  11. Opis teczki aktowej (przykłady)
  12. Zadania referenta
  13. Załatwianie spraw przez kilka komórek merytorycznych
  14. JRWA – charakterystyka
  15. Budowa i funkcje JRWA
  16. Kwalifikacja archiwalna / kategorie archiwalne
  17. Instrukcja archiwalna 

Część praktyczna : 

  1. Rejestrowanie pism w systemie tradycyjnym i elektronicznym
  2. Opis rejestratorów korespondencji przychodzącej i wychodzącej
  3. Zakładanie teczek aktowych
  4. Rejestrowanie spraw na spisie spraw
  5. Nadanie znaku sprawy – przykłady
  6. Budowa Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt
  7. Przykładowy Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – omówienie
  8. Archiwizacja dokumentów
  9. Zakładanie ewidencji dokumentacji przechowywanej w składnicy akt lub archiwum zakładowym
  10. Wzory stosowanych załączników do Instrukcji o składnicy akt

Wypełnij plik i prześlij go do nas.

pytanie nic nie kosztuje :